2024 december 07 ⛔ Het artikel in het Noordhollands Dagblad stelt dat er geen toename is in het gebruik van WMO-taxiritten door het schrappen van bushaltes. Hoe legt het college uit dat dit wordt gepresenteerd als een succes, terwijl het in werkelijkheid betekent dat mensen simpelweg minder de deur uitgaan, hun wereld kleiner wordt, en ze afzien van hulp omdat ze hun zelfstandigheid willen behouden?

⛔ Het artikel in het Noordhollands Dagblad stelt dat er geen toename is in het gebruik van WMO-taxiritten door het schrappen van bushaltes. Hoe legt het college uit dat dit wordt gepresenteerd als een succes, terwijl het in werkelijkheid betekent dat mensen simpelweg minder de deur uitgaan, hun wereld kleiner wordt, en ze afzien van hulp omdat ze hun zelfstandigheid willen behouden?

⛔ Het artikel in het Noordhollands Dagblad stelt dat er geen toename is in het gebruik van WMO-taxiritten door het schrappen van bushaltes. Hoe legt het college uit dat dit wordt gepresenteerd als een succes, terwijl het in werkelijkheid betekent dat mensen simpelweg minder de deur uitgaan, hun wereld kleiner wordt, en ze afzien van hulp omdat ze hun zelfstandigheid willen behouden?

BEHOORLIJK BESTUUR reactie op kranten artikel WMO taxi
Diep triest ❗
Wij krijgen juist andere geluiden binnen.
Wij zijn wederom bezig met vervolgvragen.

⛔ Het artikel in het Noordhollands Dagblad stelt dat er geen toename is in het gebruik van WMO-taxiritten door het schrappen van bushaltes. Hoe legt het college uit dat dit wordt gepresenteerd als een succes, terwijl het in werkelijkheid betekent dat mensen simpelweg minder de deur uitgaan, hun wereld kleiner wordt, en ze afzien van hulp omdat ze hun zelfstandigheid willen behouden?

 

Niet meer Wmo-taxiritten door het schrappen van bushaltes in Den Helder

  • Delano Weltevreden

Het Wmo-taxivervoer in Den Helder wordt uitgevoerd door enkele lokale taxibedrijven. © Archieffoto RedMouse

DEN HELDER De vraag naar ritten met de Wmo-taxi is niet toegenomen nadat bushaltes zijn geschrapt. Dat blijkt uit gemeentelijk onderzoek.

Eerder dit jaar is de nieuwe dienstregeling van Connexxion ingegaan. Onderdeel daarvan was het schrappen van bepaalde bushaltes.

Helderse politici maakten zich zorgen om de gevolgen daarvan. Burgemeester en wethouders hadden beloofd om na zes maanden te evalueren hoeveel aanvragen er voor Wmo-taxivervoer zijn binnengekomen bij de gemeente door het sluiten van bushaltes.

Het onderzoek heeft zich gericht op de aanvragen voor en na het sluiten van de volgende bushaltes: Hendrik Baskeweg, Harpoenierstraat, Walvisvaardersweg, Baljuwstraat en Timorlaan. Daarbij is een straal van 500 meter per halte aangehouden.

Lees ook:

Forse kritiek op snijden in Helders busverkeer. ’Moeten we dan straks op het dak gaan zitten?!’

Uit het onderzoek blijkt volgens het college dat het sluiten van bushaltes geen toename heeft veroorzaakt in het aantal aanvragen voor Wmo-taxivervoer.

‘We zien namelijk een daling in het aantal meldingen taxivervoer binnen een straal van 500 meter rondom de bushaltes in 2024 vergeleken met 2023. Dit suggereert dat de daling niet door de sluiting van de bushaltes komt, maar eerder door een algemene afname in de vraag naar taxivervoer op deze locaties’, aldus het college.

Behoorlijk Bestuur is met 7 gekozen zetels de grootste partij in de gemeenteraad van Den Helder

Ons meldpunt klachten lokale overheid is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  uwmeldpunt@gmail.com  
Mobiel:  0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

 

Ons meldpunt WMO Klachten is te bereiken via
(mailen heeft de voorkeur):
Email:  wmoklachten@gmail.com  
Mobiel:  0630525721

Of vul onderstaand contactformulier in

Contact ons, uw mening telt!

Na invullen op bevestigen klikken

Naam *

Email *

Onderwerp (optie)

Bericht aan ons


 Voor meer NIEUWS klik HIER


Wie zijn wij? klik HIER